Välkommen Bergkvarabuss

Vi fortsätter att samla på oss kunder i kategorin kollektivtrafik och hälsar Bergkvarabuss välkommen! Med en flotta om ca 1 000 fordon (inklusive dotterbolag) och en omsättning på nästan två miljarder kronor är Bergkvarabuss Sveriges största privatägda bussbolag och vi kan avslöja att det redan har börjat hittas på saker!

 

begkvara

Välkommen Bella

13 april, 2016 / Nyheter, Personal / 0 Comments /

I höstas flyttade Länge Leve till nya, större lokaler. En av anledningarna var att vi behövde bli fler. Nu har den första anlänt: Isabella Witte, art director utbildad på Academedia Masters och Berghs School of Communication. Vi värvade Bella från en tjänst där hon jobbade mycket med digital marknadsföring på global nivå och är övertygade om att hennes kunskaper i och erfarenhet från integrationsdesign kommer att höja nivån i huset ytterligare ett snäpp!

Hurra! Och välkommen Bella!

http://isabellawitte.com

Isabella

Isabella

Hej då och välkommen

26 oktober, 2015 / Okategoriserade / 0 Comments /

Sedan 20 oktober återfinns vi på Kalendegatan 10 E i Malmö! Ett ljusare, finare och på alla vis mer passande kontor än det i Västra hamnen. Framförallt större: vi flyttade nämligen inte bara för att vi ville, utan för att arbetsplatserna helt enkelt inte räckte till!

Nytt kontor, nya kunder, nya roliga uppdrag… Det är såhär det ska vara!

Ny termin, ny kund

6 augusti, 2015 / Okategoriserade / 0 Comments /

Vi är väldigt glada över att hälsa Malmö högskola välkommen till oss på Länge Leve! Det här samarbetet har vi sett fram emot länge!

LL_MAH

Jönköpings kommun väljer Länge Leve

15 juni, 2015 / Okategoriserade / 0 Comments /

Småland verkar gilla Länge Leve. Och känslorna är besvarade! Inte så lite stolta och glada hälsar vi Jönköpings kommun välkomna som kund. Vi ser fram emot ett fint samarbete kommande fyra år!

logo

Hej Växjö

2 juni, 2015 / Okategoriserade / 0 Comments /

Idag är en extra bra dag, för nu kan vi äntligen berätta att vi fått äran att bli Växjö kommuns nya, strategiska kommunikationsbyrå! Välkomna till Malmö, Växjö!

Skärmavbild 2015-06-02 kl. 13.48.33

Post VM

20 maj, 2015 / Okategoriserade / 0 Comments /

Hockey-VM är över för den här gången och i ljuset av det en liten blänkare om ett relaterat tilltag:
ArenaProjekt har för avsikt att expandera på den europeiska marknaden. Som ett första steg i processen tog vi fram ett utskick till företrädare för de mest relevanta hockeyligorna.

Eftersom tiden för utskicket låg nära VM och nästan alla mottagares nationer deltog (i A-VM) blev lösningen ett för varje liga unikt hockeyspel (vi vill ju hamna top of mind, men utan att tramsa bort budskapet.) Och när vi skriver unikt menar vi verkligen unikt.

Utskicket är ett samarbete med STIGA, men framför allt är det ett verk signerat vår AD Totte: handmålade spelare, customklippta, stripade sarger med respektive ligas logga och specialtillverkade nationsförpackningar. Det här är hantverk de luxe.

NorskaLaget

Det öppna Skåne. Nu även på internet.

26 februari, 2015 / Webb / 0 Comments /

I dagarna lanserades hemsidan för Skånes regionala utvecklingsstrategi – Skåne 2030. Nedan följer ett fråga-svar med Niklas, som sedan dag ett varit djupt insyltad i projektet.

Sportfråga: Hur känns det?
Sportsvar: Bra.

skåne2030.se är uppe. Vad har din och arbetsgruppens roll varit?
Det är en oerhört informationsstinn sajt. Mycket har därför handlat om att skapa något som är tillgängligt, men också se till att all informationen kan kopplas, och addera värde, till varandra. I ljuset av det har LL:s roll varit att ta fram logiken, alltså struktur och gränssnitt.

Enkel fråga: Varför en sajt för en utvecklingsstrategi?
Kort svar: För att koppla ihop strategi och handling. Lite längre svar: För att synliggöra den röda tråden mellan snack och verkstad – och att följa upp det som sker på vägen mot Skåne 2030. En fiffighet är att varje inlägg visar den faktiska kopplingen till utvecklingsstrategin. Den är också en samlad resurs i och med att den samlat kontaktuppgifter till alla aktörer och arenor. Ett ovanligt, om inte unikt, grepp i sammanhanget.

Och det är du själv som byggt sidan…?
Äras de som äras bör. Alla inblandade har jobbat hårt med det här, inte minst Emelie, Thomas och Sarah på Region Skåne. Sajten är ihopskruvad av Ola på Eborn Interactive. Tekniskt har vi strävat efter att använda så enkel och etablerad teknik som möjligt, med noll hårdkodning. Ju enklare back office, desto mer levande blir sidan!

Skärmavbild 2015-02-26 kl. 11.55.38

#tbt Beefeater battle

5 februari, 2015 / Okategoriserade / 0 Comments /

Beefeater är den enda internationella gin som fortfarande görs i London. Till specialutgåvan av den klassiska flaskan, kallad the Brick, utlystes därför en tävling: skapa en etikett som tolkar London – ur ett svenskt perspektiv.

För att aktivera och skapa en berättelse kring produkten tänkte vi oss en battle (så kallad beef…), där gatukonstnärer från respektive stad får göra upp på varsin vägg bestående av 5000 ”bricks.” En stretchning, men vi tycker snarare det vore tjänstefel att inte försöka göra det bästa av och för produkten.

Vi vann inte tävlingen. Men noterade att Absolut en tid senare lanserade en unique edition. ”Great minds think alike” osv. Och vi tycker fortfarande idén håller. Såhär såg några av skisserna ut.

Möt Malin

14 december, 2014 / Nyheter / 0 Comments /

Det började som ett inhopp på ett stort jobb. Nu har hon ett eget rum för sin verksamhet här på LL HQ. Möt Malin – produktionsledare och vårt nav i vardagen. Du når henne på malin@langeleve.se

Porträtt_MALIN_726x460