Skanska:
Vad du ser är vad du får

Bassängkajen är en kontorsfastighet i premiumsegmentet. Under säljperioden var det dock mest en lerig byggarbetsplats. Med tanke på dess egenskaper var vi övertygade om att fastigheten skulle sälja sig själv – om vi kunde skapa känslan av att befinna sig i det färdiga kontoret. Till utvalda prospects budade vi därför fönster som skalenligt återgav Bassängkajens vidunderliga utsikt från femte våningen. Parallellt inreddes ett ”kontor” på området, dit alla möten bokades. Kampanjen kompletterades av print, event och mer traditionella dr.

  • Datum: 2010
  • Kategorier: B2B / Kampanj
  • Kund: Skanska Öresund
  • Uppdrag: Attrahera potentiella hyresgäster att flytta till Bassängkajen.
  • Resultat: Säljmålen infriades med råge och ”kontoret” var under flera år Skanska Sveriges mest bokade konferenslokal. Lösningen har utsetts till ”Best practice case” inom Skanska globalt.